Det er i Namsskogan det skjer!

Boligplan som ble vedtatt i 2023 har resultert i at flere aktører har søkt om, og fått tilskudd fra kommunen for å sette opp boenheter. På Trones er man i full gang med bygging av leiligheter. Det foreligger også utbyggingsplaner i Namsskogan og Brekkvasselv. I tillegg er det full fart i flere prosjekter i Namsskogan sentrum.

Minihus/mikrohus
To mikrohus på ca 30kvm og to minihus på ca 40kvm er nå overlevert til Namsskogan kommune. De vil nå bli utstyrt med møbler og inventar så de blir klare for utleie. Det jobbes videre med en plan for uteområde.

Omsorgsboliger

Grunnarbeidet er startet og 3 moderne omsorgsboliger vil i løpet av 2024 stå ferdig. Boligene er framtidsrettet og tilpasset bruk av velferdsteknologi og vil gi stor fleksibilitet for målgruppen.

Utbygging Namsskogan skole
Rivning av gammeldel er påbegynt og snart settes spaden i jorda når Namsskogan skole endelig får en tilrettelagt og framtidsrettet oppgradering. Det jobbes videre med å finne best mulige løsninger utenomhus for parkering, droppsone, asfaltering og beplantning/utstyr i skolegård. Byggetid er anslått til ca ett år og skolen skal være innflytningsklar til skolestart 2025.