Digital henvendelse til legekontorene
Fastlegekontorene i Indre Namdal piloterer en ny løsning for digital henvendelse til legekontorene ved behov for helsehjelp på dagtid.
Den digitale løsningen skal benyttes av innbyggerne for å:
Registrere oppstått behov for helsehjelp
Registrere sykdom
Registrere symptomer
Personell ved legekontoret vil deretter prioritere pasienter til legetime etter alvorlighetsgrad basert på den digitale registreringen gjort i Visiba. Når innbygger sender inn en henvendelse, vil den bli kontaktet av legekontoret.
Henvendelser kan sendes hele døgnet, men blir håndtert i åpningstider er hverdager 08:00-15:30. Hvis det haster, ring 113!
Etter 15:30 og i helger skal pasienter ringe det nasjonale nummeret til legevakt: 116 117
Dette skal sikre pasienter:
• Rett behandling til rett tid
• Raskere og enklere kontakt med ditt legekontor
Den digitale triageringen gjør man selv gjennom denne linken: https://no.visibacare.com/indre-namdal/start
Tilbakemelding på den digitale henvendelsen gis gjennom SMS eller telefonsamtale. Kommunene i Indre Namdal skal teste løsningen ut desember.
LØSNINGEN TESTES UT I DESEMBER!
Sist endret 05.12.2024 09.00