Digital henvendelse til legekontorene

Fastlegekontorene i Indre Namdal piloterer en ny løsning for digital henvendelse til legekontorene ved behov for helsehjelp på dagtid.

Den digitale løsningen skal benyttes av innbyggerne for å:

Registrere oppstått behov for helsehjelp 
Registrere sykdom
Registrere symptomer 

Personell ved legekontoret vil deretter prioritere pasienter til legetime etter alvorlighetsgrad basert på den digitale registreringen gjort i Visiba. Når innbygger sender inn en henvendelse, vil den bli kontaktet av legekontoret. 
Henvendelser kan sendes hele døgnet, men blir håndtert i åpningstider er hverdager 08:00-15:30. Hvis det haster, ring 113! 
Etter 15:30 og i helger skal pasienter ringe det nasjonale nummeret til legevakt: 116 117 

Dette skal sikre pasienter: 
•    Rett behandling til rett tid
•    Raskere og enklere kontakt med ditt legekontor

Den digitale triageringen gjør man selv gjennom denne linken: https://no.visibacare.com/indre-namdal/start

Tilbakemelding på den digitale henvendelsen gis gjennom SMS eller telefonsamtale. Kommunene i Indre Namdal skal teste løsningen ut desember.  

LØSNINGEN TESTES UT I DESEMBER!